ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی

تنها با پرداخت ۳۹.۹۹ دلار می‌توانید ویندوز ۷ فعلی خود را به ویندوز ۸ ارتقاء دهید. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها با نسخه اصلی ویندوز ارائه می‌شوند پس اگر شما هم نسخه اصلی ویندوز را دارید شاید بهتر باشد به جای جستجو برای كرك ویندوز ۸، نسخه اصلی آن را تهیه كنید. به هر حال مهم نیست كه به چه شكلی تمایل به استفاده از ویندوز ۸ دارید، مهم آن است كه قبل از نصب سیستم‌عامل جدید، كامپیوتر خود را آماده كنید تا اطلاعات شما در زمان ارتقاء از دست نروند یا دچار مشكلات مربوط به عدم سازگاری سیستم‌عامل با سخت‌افزار فعلی كامپیورتان نشوید.

سازگاری كامپیوتر خود را بررسی كنید

اولین كاری كه می‌بایست انجام دهید، بررسی سخت‌افزار كامپیوترتان است، حداقل‌های سخت‌افزاری موردنیاز ویندوز ۸ عبارتند از:

  • پردازنده: ۱ گیگاهرتزی یا سریعتر
  • حافظه رم: یك گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی، ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی
  • گرافیك: سازگار با DirectX 9

برای استفاده از فروشگاه نرم‌افزار ویندوز، نمایشگر شما می‌بایست حداقل دارای رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیكسل باشد، همچنین برای استفاده از برخی نرم‌افزارها و امكانات خود سیستم‌عامل حداقل رزولوشن نمایشگر باید، ۱۳۶۶ در ۷۶۸ باشد.

برای بررسی دقیق‌تر سازگاری كامپیوتر خود با سیستم‌عامل ویندوز ۸ می‌توانید به وب‌سایت مایكروسافت بخش Compatibility Center مراجعه نمایید.

درایورهای سخت‌افزار سیستم خود را دانلود كنید

ممكن است ویندوز ۸ بصورت پیش‌فرض برخی از سخت‌افزارهای كامپیوتر شما را تشخیص ندهد، این موضوع معمولا برای سخت‌افزارهای خیلی قدیمی اتفاق می‌افتد. برای بررسی سازگاری كامپیوتر خود با ویندوز ۸ و مشاهده سخت‌افزارهای سازگار و مشكلات احتمالی در ویندوز، از نرم‌افزار Windows 8 Upgrade Assistant استفاده كنید. برای دریافت این نرم‌افزار به صفحه Windows 8 Upgrade مراجعه نموده و سپس برروی دكمه آبی رنگ Download كلیك كنید. این نرم‌افزار حدود ۵ مگابایت حجم دارد. پس از اجرای آن عملیات بررسی سازگاری كامپیوتر شما با ویندوز ۸ آغاز می‌شود.

پس از اطلاع از درایورهای پشتیبانی نشده، باید به وب‌سایت تولیدكننده سخت‌افزار مربوطه مراجعه نموده و به دنبال درایور ویندوز ۸ آن باشید.

جان تازه به كامپیوتر خود دهید

برای اینكه از حداكثر توان كامپیوتر خود در ویندوز ۸ بهره ببرید بهتر است تا دستی به سر و روی آن بكشید. سعی كنید فایل‌‌های اضافی را حذف نموده و تا جای ممكن فضای خالی دیسك‌سخت را افزایش دهید. حتی بد نیست درب كیس كامپیوتر را باز نموده و داخل آن را تمیز كنید. البته حتما می‌دانید كه نباید از آب و مایعات برای تمیز كردن قطعات الكترونیكی استفاده كنید، بهترین راه استفاده از جاروبرقی یا دستگاه‌های تولید كننده باد است.

از فایل‌های شخصی خود بك‌آپ بگیرید

ریسك نكنید از فایل‌های شخصی خود برروی یك حافظه خارجی بك‌آپ بگیرید، تمام اسناد، موزیك، فیلم و دیگر فایل‌های خود را برروی یك هارددیسك اكسترال كپی‌كنید. اگر از نرم‌افزارهای كلاینت ایمیل مانند اوت‌لوك استفاده می‌كنید، ایمیل‌های خود را نیز فراموش نكنید و از آنها نیز بك‌آپ بگیرید. نیازی به بك‌آپ گرفتن از افزونه و تنظیمات مرورگر كروم و فایرفاكس نیست چون اگر اكانت خود را در این مرورگرها وارد كرده باشید پس از نصب مجدد آنها و لاگین كردن با اكانت خود، تمام تنظیمات، رمز‌های عبور وارد شده و افزونه‌های نصب شده، بصورت خودكار در مرورگر جدید حاضر می‌شوند.

نسخه جدید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را دریافت كنید

تقریبا تمام نرم‌افزارهای ویندوز ۷ برروی ویندوز ۸ نیز اجرا می‌شوند اما الان زمان مناسبی است تا نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را نیز به آخرین نسخه بروز كنید. پس سعی كنید جدیدترین نسخه نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را تهیه كنید.

رمز عبور شبكه بی‌سیم خود را به یاد آورید

از آنجایی كه رمز عبور شبكه بی‌سیم را تنها یك بار وارد می‌كنیم و برای مدت طولانی بدون ورود رمز‌عبور به شبكه متصل می‌شویم. ممكن است این رمز را فراموش كنیم. پس بهتر است همین الان كه به شبكه وصل هستید به فكر یادآوری رمز عبور شبكه خود باشید چون در غیراینصورت پس از نصب ویندوز ۸ بدون اینترنت خواهید ماند.

از ویندوز فعلی خود یك پشتیبان كلی تهیه كنید

شاید به هر دلیلی پس از نصب ویندوز ۸ یا از آن خوشتان نیامد یا با مشكل جدی روبرو شدید. در این شرایط مجبور به بازگشت به ویندوز ۷ قبلی خود خواهید بود، اما اگر نسخه قبلی را بطور كامل پاك كرده باشید، زمان بسیاری از شما تلف خواهد شد تا سیستم‌عامل به همراه آنهمه نرم‌افزار را مجددا نصب كنید. پس بهتر است به كمك یكی از نرم‌افزارهای Acronis True Image یا Norton Ghost یا CloneZilla از كل درایو مربوط به سیستم‌عامل خود بك‌آپ تهیه كنید تا هر زمان كه تمایل داشتید با صرف چند دقیقه وقت سیستم‌عامل قبلی خود را باز گردانید.




مـــوضـوع : تكنولوژی و علم روز
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1391/8/9
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی