ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی

دكتر بهزاد شریف مخمل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار كرد: معاونت غذا و دارو در آزمایش اقلام وارداتی تنها مواردی را مورد سنجش قرار می‌دهد كه به صورت رسمی و از مرزهای قانونی وارد كشور شده باشند.

وی افزود: ادكلن موسوم به “lovely” به صورت غیررسمی وارد كشور شده و با توجه به اهمیت موضوع، اكنون باید سازمان پزشكی قانونی وارد عمل شود با تشكیل پرونده، این موضوع بررسی شود. معاونت غذا و داروی دانشگاه جندی‌شاپور نیز تا جایی كه امكان داشته باشد در این زمینه با پزشكی قانونی همكاری می‌كند تا با هماهنگی بین‌بخشی، موضوع روشن شود.

عبدالامیر ناطقی، مدیركل امور انتظامی و مرزی استانداری خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای خوزستان درباره مطالب مطرح شده مبنی‌بر كشنده بودن این ادكلن، گفت: صحت این موضوع هنوز مشخص نشده و تنها مطالبی به صورت غیررسمی و غیرموثق مطرح شده است.

وی افزود: در مرزهای استان خوزستان از ورود اقلام ممنوعه و غیرمجاز جلوگیری می‌شود، ولی درباره ورود ادكلن موسوم به “lovely” هنوز گزارشی ارائه نشده است. تدابیر امنیتی لازم در خصوص كنترل اقلام وارده به كشور در مرزهای استان اتخاذ شده و اگر موردی مشاهده شود، برخورد لازم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، در هفته گذشته مطالبی مبنی‌بر توزیع نوعی ادكلن حاوی گاز كشنده میان زائران عتبات عالیات مطرح شد كه رئیس سازمان حج و زیارت این موضوع را تكذیب كرد، ولی از زائران ایرانی خواست تا به توصیه‌ها و تذكرهای كارگزاران زیارتی و مدیران كاروان‌ها توجه كنند.

همچنین چندماه پیش اطلاعیه‌ای از سوی برخی اداره‌های حج و زیارت استان‌ها در اختیاركارگزاران زیارتی قرار گرفت كه در آن آمده بود: “گزارش‌های واصله حاكی است تشكیلات القاعده در استان “المثنی” عراق نوعی ادكلن موسوم به «lovely» را كه حاوی گاز كشندهاست، توزیع كرده است كه فرد با استشمام آن بعد از چهار روز كشته می‌شود و به اینعبارت معروف است (بس شمه) یعنی فقط استشمام كن. به قرار مسموع (شنیده) تاكنون ۱۸نفر خارجی از این طریق كشته و ۳۵ نفر نیز در بیمارستان‌های عراق بستری شده‌اند. اینادكلن در بازار و در مناطق پرازدحام بغداد و دیگر شهرهای عراق به‌وفور موجود است وبه‌فروش می‌رسد. با توجه به این‌كه احتمال خرید این ادكلن توسط زائران عتبات عالیات وجود دارد، در جلسات توجیهی قبل از سفر موضوع را به‌نحو مقتضی به زائران اطلاع‌رسانی كنند.”

این اطلاعیه از سوی حراست سازمان حج و زیارت در اختیار اداره‌های حج استان‌ها قرار گرفته بود تا از این طریق، كارگزاران زیارتی و همچنین زائران ایرانی را آگاه كنند.

همچنین در روزهای پایانی هفته گذشته پیامكی در برخی شهرهای استان خوزستان و به ویژه شوشتر منتشر شد مبنی‌بر اینكه این ادكلن به استان وارد شده و از شهروندان خواسته بود كه نسبت به استفاده از آن هشیار باشند.




مـــوضـوع : خبرلر
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1391/5/18
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی