ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی

بد نیست بدانید كه در المپیك امسال، سرویس خبری رویترز از ۱۱ روبات برای ثبت تصاویری از زوایای خارق‌العاده، كه شاید توسط انسان امكان پذیر نباشد، استفاده می‌كند. بنا به گزارش Wired كاری كه رویترز می‌كند روشی نو و مبتكرانه است. این دوربین‌های رباتیكی كه مجهز به جدیدترین محصول مهم كانن، یعنی 1-DX هستند به عكاسان این امكان را می‌دهد تا پشت یك كامپیوتر بنشینند، و از راه دور به وسیله یك Joystick حركت دوربین را كنترل كنند. فابریتزیو بنش و پاول كوپچینسكی این سیستم مبتكرانه و پیشرو را طراحی و توسعه داده‌اند.

پس از آن كه تصاویر ثبت شدند، به سرعت وارد سیستم ویرایش از راه دور رویترز می‌شوند و تنها چند دقیقه بعد در دسترس مخاطبین سایت قرار می‌گیرند.

بنش می‌گوید:

ما توانسته‌ایم كه دوربین‌ها و عكاسان را در جایگاهی قرار دهیم كه قبلا هرگز در آن مكان نبوده‌اند، تا تصاویر را به روشی كه هیچ گاه تجربه نكرده‌اند ثبت كنند... مثلا من یك عدد دوربین روباتیكی را روی یك تراس به ارتفاع ۳۰ متر نصب كرده‌ام، موقعیت مكانی و زاویه دیدی كه در المپیك‌‌های قبلی هیچ عكاسی در آنجا نبوده است.

یكی از ویژگی‌های جالب در دوربین 1-DX آن است كه یك سیستم جدید نوردهی چندگانه (Multiple Exposure) دارد كه می‌تواند با روش دستی اعمال این تكنیك با فتوشاپ، رقابت كند. دوربین‌ SLR قبلی كانن فقط می‌توانست چند تصویر را روی هم ذخیره كند، اما این دوربین‌های جدید به عكاس امكان كنترل خیلی بیشتری می‌دهند.

تمام این صحبت‌ها بدین معناست كه عكاسان رویترز در المپیك می‌توانند تا ۱۴ فریم در ثانیه ثبت كنند، كه منجر به خلق عكس‌هایی فوق‌العاده، با تكنیك نوردهی چندگانه می‌شود كه بسیار سریع گرفته شده‌اند. همه این مراحل در دوربین صورت می‌گیرد و حركات باشكوه ورزشكاران به طور كامل و با كیفیتی بی‌نظیر ثبت می‌شوند.

مایك بلیك، یكی از عكاسان رویترز می‌گوید:

صادقانه بگویم، ما این دوربین‌های جدید را قبل از آمدن به المپیك خریداری نمودیم، و هنوز در مرحله یادگیری قابلیت‌های آنها هستیم... استفاده از این دوربین‌ها در قلمروی جدیدی از دنیای عكاسی، چه از نظر فنی و چه از این نظر كه توانسته‌ایم به مخاطبین خود نشان دهیم كه ورزشكاران واقعا چه كار می‌كنند، كار بزرگی است.

اسوشیتد پرس در این باره می‌نویسد:

تصاویر متعدد، با فواصل زمانی كسری از ثانیه ثبت شده، و در یك فایل ذخیره می‌شوند. دوربین قادر است تا آن چه كه قرار است برای تصویر اتفاق بیافتد را پردازش كند و بدین صورت یك حس بصری خوب در تصویر ایجاد می‌شود.






مـــوضـوع : ورزشی
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1391/5/15
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی