ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی
صفحه اصلی یا Start Screen در نسخه جدید ویندوز فون دستخوش تغییرات اساسی شده است و امكان تغییر سایز كاشی‌ها و سفارشی‌سازی آنها میسر شده است. مایكروسافت در زمان معرفی ویندوز فون ۸ در خردادماه، از طیف وسیعی از رنگ‌ها برای سفارشی كردن ظاهر این سیستم‌عامل خبر داد اما به نظر می‌رسد علاوه بر این، قالب‌های مختلف با رنگ‌های متنوع  نیز از طریق منوی تنظیمات در دسترس قرار گرفته‌اند. در حال حاضر ۲۰ رنگ متفاوت برای انتخاب قالب وجود دارد.


علاوه بر قابلیت سفارشی شدن صفحه اصلی، دو قابلیت جدید دیگر كه هنوز مایكروسافت جزئیات كامل آنها را مطرح نكرده، اضافه شده‌اند. اولین قابلیت Data Sense نام دارد، نرم‌افزار داخلی كه به شما امكان تحت نظر قرار دادن اطلاعات استفاده شده ( اطلاعات ارسال یا دریافت شده) را در ویندوز فون ۸ می‌دهد. در ابتدا این نرم‌افزار از شما درخواست می‌كند تا پیكربندی را براساس یك‌بار استفاده، ماهانه و یا بصورت نامحدود تنظیم نمایید. سپس براساس این تنظیمات برنامه میزان اطلاعاتی كه در حال انتقال است را تحت نظر می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد از حد تعریف شده بیشتر استفاده شود. شما می‌توانید حجم اطلاعات دریافت یا انتقال یافته را بصورت زنده و از طریق قراردادن آن برروی صفحه اصلی دنبال كنید. این قابلیت برای كاربران با اینترنت نامحدود نیز بسیار مفید خواهد بود.


قابلیت تازه دیگر كه برای كاربران ویندوز فون ارزشمند خواهد بود امكان بك‌آپ یا تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات است. مایكروسافت گزینه‌های بسیار بیشتری را در سیستم‌ بك‌آپ ویندوز فون گنجانده است. كاربران می‌توانند از پیامك‌ها در كنار لیست نرم‌افزارها و تنظیمات تلفن برروی فضای ابری پشتیبان بگیرند.

سیستم‌ آپلود خودكار اسكای درایو در حال حاضر امكان تهیه بك‌آپ از تصاویر برروی فضای ابری را میسر می‌كند اما در ویندوز فون ۸ شما كنترل بیشتری برروی ویدیو و تصاویر خواهید داشت.


نقشه داخلی ویندوز فون ۸، از نوكیا قدرت گرفته و می‌تواند قسمت‌های مختلف نقشه را بصورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نمایش دهد. مرورگر اینترنت اكسپلور نیز تنظیمات تازه‌ای برای اعمال تغییرات در نوار آدرس و یا لیست‌ وب‌سایت‌های محبوب و تب‌ها دارد.


رابط كاربری و ظاهر هاب‌های Xbox و Music نیز دستخوش تغییر شده و با قالب SmartGlass مایكروسافت سازگارتر شده‌اند. در Windows Phone 8 امكان دسترسی به فروشگاه Xbox Music كه قرار است جایگزین Zune شود نیز وجود دارد.

قابلیت‌های Photo و Camera نیز بروز شده‌اند. در نرم‌افزار Photo شما می‌توانید چند تصویر را بصورت همزمان به اشتراك گذاشته و یا حذف كنید و همچنین امكان برش زدن، چرخاندن و یا ترمیم كردن تصاویر بصورت گروهی نیز اضافه شده است.

این‌ها تنها برخی از قابلیت‌های تازه و اعلام نشده ویندوز فون ۸ بودند كه از طریق شبیه‌ساز SDK قابل اجرا هستند. اما مشخص است كه مایكروسافت چندین قابلیت دیگر را به همراه بهبود امكانات فعلی در برنامه دارد.

نظر شما در مورد ویندوز فون ۸ چیست؟ آیا مایكروسافت می‌توانید با سیستم‌عامل موبایل خود با اندروید و iOS رقابت كند؟




مـــوضـوع : تكنولوژی و علم روز
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1391/5/7
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی