ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی


شاید كمی تخیلی به نظر برسد، ولی واقعیت دارد. محققان بیمارستان بوستون موفق به كشف ذره ای شده‌اند كه با تزریق آن به خون، انسان بدون نفس كشیدن هم زنده می‌ماند. به این ترتیب، زمانیكه در اتاق عمل، بیمار دچار حمله قبلی و یا سكته مغزی می‌شود، كنترل كار از دست پزشكان خارج نخواهد شد. چراكه با تزریق این انگل به خون، می‌توانند بیمار را 15 تا 30 دقیقه بدون اینكه تنفس كند، زنده نگه دارند.

این روش تاكنون با موفقیت بر روی حیوانات تست و بررسی شده است. محققان، توانستند با استفاده از این مواد، بیمار را به دلیل نرمال نگه داشتن میزان اكسیژن خون، بدون اینكه تنفس كند، زنده نگه دارند. این انگل كه حاول بسته‌های اكسیژن است به لایه‌هایی از چربی منتقل می‌شود و به این ترتیب انرژی، ویتامین، اكسیژن و ... را به قسمت‌هایی كه باید می‌رساند. این روش پیشتر هم توسط محققین بررسی شده بود ولی كاستی‌هایی داشت كه موجب تجمع گاز در رگ شده و تاكنون هیچ‌گاه به موفقیت نرسیده بود.

به نظر جادویی می‌رسد، به عقیده شما این پدیده می تواند شروع چه چیزی باشد؟ استفاده از این روش در عمل‌های جراحی به جان انسان‌های زیادی كمك می‌كند.





مـــوضـوع : اطلاعات عمومی
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1391/4/10
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی