ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی

فواید پوست پیاز برای مقابله با دیابت و سرطان

به گفته متخصصان؛ پوست قهوه‌ای و خشك و لایه‌های بیرونی پیاز سرشار از فیبر خوراكی و فلاوونوئیدها بوده و لایه‌های خارجی پیاز كه آنها را دور می‌ریزید حاوی تركیبات سولفوری هستند.
وانیزا بنیتز از متخصصان دپارتمان شیمی كشاورزی در دانشگاه خودمختار مادرید در اسپانیا با انجام مجموعه‌ای از آزمایشات جدید و با همكاری گروهی از كارشناسان انگلیسی دانشگاه كرانفیلد تمام اجزای پیاز را به دقت بررسی كردند.
به گزارش پایگاه اینترنتی آرتریوسیت، این آزمایشات نشان داد پوست قهوه‌ای و خارجی پیاز سرشار از فیبرخوراكی و تركیبات فنولیك شامل كوئرستین و سایر فلاوونوئیدها است كه خواص درمانی و پزشكی دارند. همچنین در زیر این پوست قهوه‌ای رنگ، دو لایه خارجی روی پیاز نیز حاوی فیبر و فلاوونوئیدها است.

به گفته پزشكان، مصرف فیبر خوراكی خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی، مشكلات گوارشی و روده‌ای و معده‌ای، سرطان روده بزرگ، دیابت نوع دوم و حتی چاقی را كاهش می‌دهد. در عین حال تركیبات فنولیك در پیشگیری از بیماری عروق كرونری موثر بوده و خواص ضد سرطانی دارند. این قسمتهای پیاز همچنین خواص آنتی‌اكسیدانی بالایی دارند.






مـــوضـوع : اطلاعات عمومی
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1390/6/13
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی