ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی


یل گیتس در سال 2009 در رتبه‌بندی مجله فوربس مقام ثروتمندترین مرد جهان را


به كارلوس اسلیم مكزیكی واگذار كرد با این حال درآمد او در سال 2009 معادل 13 میلیارد دلار برآورد می‌شود كه 50 درصد آن سود حاصل از فعالیت‌های مایكروسافت است. شركت Cascade یكی دیگر از منابع درآمد بیل گیتس است كه در زمینه سیستم‌های شبیه ساز و مدلسازی فعالیت می‌كند.



در این خانه مساحتی معادل 20 هزار متر مربع درختكاری شده و در آن از گیاهانی مثل توسكا، افرا و همیشه بهار كه بومی منطقه هستند استفاده شده است ضمن اینكه برخی گیاهان نادر از سراسر جهان نیز در فضای سبز این مجموعه دیده می‌شوند. پیاده‌روها سنگ‌فرش هستند و برای دیوارها نیز از سنگ‌های ماسه‌ای و گرانیت استفاده شده اما محل اصلی اقامت خانواده گیتس هزار متر مربع مساحت دارد و شامل چهار اتاق خواب به همراه یك اتاق پرستار است كه با نمایی ساده از چوب طراحی شده است.


در نیمه شمالی خانه محل ورود افراد قراردارد كه بعد از عبور از پلكان‌ها به محل اصلی پذیرایی می‌رسند. در این قسمت یك سینمای كوچك، كتابخانه، اتاق رسمی نهارخوری ، پذیرایی و سالن كنفرانس قرار دارد و در آن دو اتاق خواب در نظر گرفته شده است.



اطلاعات كلی این خانه موارد زیر هستند:

6 هزار مترمربع مساحت بنا

هفت اتاق‌ خواب‌
24 حمام كه 10 عدد از آنها تجهیزات كامل دارند
6 آشپزخانه
6 شومینه سنگی بزرگ

طراحی خانه بر اساس طرح منازل جنوب كانادا و شمال آمریكا

آرشیتكت‌ها جیمز كوتلر و پیتر بولین
بدنه از الوار ساخته شده و چوب‌های آن متعلق به درختان اطراف رودخانه‌های كلمبیا است، در این بنا از نیم میلیون الوار استفاده شده و سطح چوب‌های داخل خانه با شن پرداخت شده‌اند. این چوب‌ها جلای اطلسی دارند و برای اتصالات آنها استیل‌های آبكاری شده بكار رفته است. به دلیل قرار گرفتن این خانه در محدوده زلزله تاكید خاصی روی فونداسیون انجام شده و چندین برابر مقدار معمول بتن ریزی شده است. برای هدایت آبهای سطحی كه در دامنه كوه جریان پیدا می‌كنند لوله‌هایی در زیر خانه این كار گذاشته شده است.



استخر: استخر خانه 5 متر عرض و 18 متر طول دارد و دارای سیستم پخش موسیقی در زیر آب است. دیوارها نگاره‌هایی از طرح‌های فسیلی دارند و شناگر می‌تواند با فرو رفتن در استخر و عبور از كانال شیشه‌ای در تراس از آب بیرون بیاید. رختكن استخر دارای چهار دوش و دو وان حمام است.

كتابخانه: كتابخانه در فضایی به مساحت 200 متر مربع احداث شده و سقف آن گنبدی است. برای این قسمت قرائت‌خانه نیز در نظر گرفته شده و قفسه‌ها روی محور دایره‌ای شكل دوار قرار دارند. مساحت سینمای این خانه 450 مترمربع است كه در آن از صندلی‌های مجلل مخمل، تخت و دستگاه تولید پاپ‌كورن استفاده شده‌است. این سینما بر اساس سیستم پخش HD طراحی شده است.

جلوی منزل: در حاشیه جلوئی می‌توان اتاق مخصوص قایق‌سواری را مشاهده كرد كه در كنار آن قسمتی برای پارك جت اسكی در نظر گرفته شده، جلوی این اتاق یك جكوزی به شكل بركه سنگی ساخته شده است و یكی از اسكله‌ها در موازات این قسمت قرار دارد. مسیر رودخانه مصنوعی نیز از پشت این اتاق می‌گذرد كه در آن ماهی قزل‌آلا پرورش داده می‌شود و لوله‌های جمع‌اوری آبهای سطحی در آن تخلیه می‌شوند.


سالن ورزش: سالن ورزش كه به ساختمان اصلی منتهی می‌شود دارای سونا و اتاق بخار است و قسمتی از آن به ترامپولین اختصاص داده شده كه نوعی تور با قابلیت كشش بالا برای حركات آكروباتیك است.

دفترهای كار بیل گیتس: دفترهای كار بیل‌گیتس در بالای سالن پذیرایی قرار گرفته و 570 متر مربع مساحت دارند. این دفاتر مجهز به سالن كنفرانس هستند و اتاق كامپیوترها نیز در در همین قسمت واقع شده است. سالن پذیرایی ظرفیت گنجایش 150 نفر با میزو صندلی و 200 نفر را به صورت ایستاده برای مهمانی‌ها دارد. شومینه 2 متری این سالن با نمای سنگ‌آهك تزئین شده و در كنار دیوار است. روی یكی دیگر از دیوارهای این سالن نمایشگر 6 متری نصب شده كه حاصل كنار هم قرار گرفتن 24 تلویزیون 40 اینچی پروژكشن است. مهمانخانه نمایی مخفی دارد و دارای یك اتاق خواب، حمام و شومینه است. در این قسمت فناوری‌های نوین زیادی مورد استفاده قرار گرفته و معمولا محل خلوت شبانگاهی بیل ‌گیتس است. گفته می‌شود او كتاب‌هایش را در این بخش از خانه می‌نویسد.

پاركینگ: پاركینگ در زیر زمین واقع شده و كاملا پوشیده است. پاركینگ می‌تواند 10 ماشین را در خود جای دهد و از سقف محدب برای آن استفاده شده و تمام این سازه بتنی است. اتاق چند منظوره كه از دو طرف با بخش خانوادگی و بخش مهمانان ارتباط دارد در ابتدا با هدف گالری ساخته شد اما بعد كاربری آن تغییر كرد. قسمت عمده این اتاق در زیر زمین قرار گرفته و تنها بخشی از بالای آن در روی زمین قابل مشاهده است.



مالیات: با توجه به مالیاتی كه برای این خانه در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌شود ارزش آن 147 میلیون دلار باشد كه تنها 9 میلیون دلار آن بهای زمین این عمارت است.









مـــوضـوع : مطالب جالب و خواندنی
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1390/10/19
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی