ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی

اخیرا پژوهشی در انستیتو مطالعات عمومی فرانسه انجام شده است كه طی آن محققین به تاریخچه مرورگر برخی كاربران نفوذ كرده و متوجه شده‌اند كه بیشتر آنها تاریخچه مرور وب كاملا متمایزی دارند. نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد كه تاریخچه مرورگر كاربران مثل اثر انگشت آنها كاملا یكتا و منحصر به فرد است. محققین در این پژوهش تاریخچه مرورگر وب ۳۶۸۲۸۴ نفر از كاربران اینترنت را كه وارد سایت آنها برای ردیابی شده بودند را مورد آزمایش قرار دادند و سپس الگوهای جستجو و میزان سر زدن به سایت‌های مختلف را بررسی كردند.

در زیر بخشی از توضیحات مربوط به این پژوهش را مطالعه كنید:

نتایج ما نشان می‌دهد كه بخش عمده‌ای از كاربران (۶۹ درصد)، تاریخچه مرور اینترنت كاملا یكتایی دارند. ما میزان قابل قبولی از ثبات را در تاریخچه وب افراد مشاهده كردیم. در افرادی كه مكررا به سایت‌های خاصی سر می‌زنند، ۳۸ درصد از اطلاعات این اثر انگشت اینترنتی‌شان در طول زمان ثابت بوده و تغییر نمی‌كند... نتایج نشان می‌دهد كه تاریخچه مرور وب كه آنها را می‌توان با تكنیك‌های مختلف شناخته شده‌ای به دست آورد، همان طور كه ممكن است در جهت فاش كردن ترجیحات و علایق كاربران برای صاحبان سایت‌ها مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به عنوان چیزی شبیه به اثر انگشت بیومتریك مورد استفاده قرار گیرد.

چكیده آن چه كه در این آزمایش مشخص شده، آن است كه افراد در مورد چیزی كه در اینترنت مرور می‌كنند، هم قابل پیش‌بینی و هم منحصر به فرد و یكتا هستند. همچنین این بدان معناست كه كسی كه به اطلاعات تاریخچه مرورگر كاربران دسترسی پیدا می‌كند احتمالا قادر خواهد بود آنها را در وب سایت‌های مختلف دیگر نیز شناسایی كند.

نكته آخر این كه علی رغم سدهای امنیتی در مرورگرهای معمول جهت جلوگیری از درز اطلاعات تاریخچه مرورگر، هنوز نمی‌توان با خیال راحت و در امنیت كامل در دنیای اینترنت وبگردی كرد.




مـــوضـوع : تكنولوژی و علم روز
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1391/5/12
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی