ADS
###
تئودور روزولت: کسی که هرگز به مدرسه نرفته است، ممکن است از واگن باری سرقت کند، اما اگر او دارای تحصیلات دانشگاهی باشد، ممکن است همه راه آهن را سرقت کند.
بـؤلوم لـر
دوستان
###
لینکستان
نظر سنجی
امكانات جانبی

۱-اثر زبان

اثر خطوط و اشكال روی زبان درست همانند اثر انگشت عمل میكند . یعنی هر انسانی خطوطی كاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد . از این رو اثر زبان میتواند به عنوان یكی از فاكتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار بگیرد.

۲-پوست انداختن

انسان نیز مانند دیگر پستانداران در هر هر لحظه در حال پوست انداختن است . طبق تحقیقات انسان در هر ساعت ۶۰۰ هزار ذره از پوست خود را در فضا پراكنده میكند . این مقدار برابر هفتصد گرم پوست در هر سال می باشد . به صورت میانگین انسان در سن هفتاد سالگی تقریبا به میزان پنجاه كیلوگرم پوست اندازی كرده است .

۳-تعداد استخوان ها

جالب است بدانید كه كودك انسان تعداد بیشتری استخوان نسبت به یك فرد بزرگسال دارد .ما زندگی مان را با ۳۵۰ استخوان شروع میكنیم ،اما در طول دوره رشد تا سن بلوغ به علت پیوستن استخوان ها به یكدیگر این مقدار به ۲۰۶ عدد استخوان كاهش پیدا میكند .

۴-تغییرات معده

هر سه یا چهار روز یكبار تغییراتی در معده شما بوجود می آید. اسیدهای قوی كه معده برای هضم غذا به كار میگیرد ، باعث تاثیراتی روی خود آن نیز می شود . البته معده مكانیزمی برای جلوگیری از هضم كامل خود دارد .

۵-حافظه بویایی

حس بویایی ما به قدرت حس بویایی سگ سانان نمی باشد اما با این حال میتوانیم ۵۰ هزار رایحه مختلف را به خاطر بسپاریم.

۶-طول روده باریك

طول روده های باریك تقریبا ۴ برابر بلندتر از قد متوسط انسان است . اگر روده های باریك به شكل كنونی خود نبودند ، طول آن ها به ۵ تا ۷ متر می رسید .

۷-باكتری ها

در هر اینچ مربع از پوست بدن انسان نزدیك به ۳۲ میلیون باكتری زندگی میكنند . خوش بختانه اكثریت این باكتری ها بی ضرر می باشند.

۸-بوی پا

منشا بوی پا ، مثل بوی زیربغل غدد عرقی می باشند . در یك جفت پا ۵۰۰ هزار غده تولید غرق در حال فعالیت می باشند كه میتوانند روزانه نیم لیتر عرق تولید كنند.


۹-سرعت عطسه

هوایی كه موقع عطسه كردن از دهان خارج میشود بالغ بر ۱۶۰ كیلومتر در ساعت سرعت دارد.عطسه كردن فشار بسیار زیادی به بدن تحمیل میكند. محال است كه بتوانید چشمان خود را هنگام عطسه باز نگه دارید.

۱۰-مسیر خون

خون مسیر زیادی را در هر لحظه در بدنتان طی میكند . تقریبا نزدیك به ۱۰۰ هزار كیلومتر مسیر خونی در بدن وجود دارد . قلب این عضو حیاتی و پركار بدن روزانه دو هزار گالن خون (برابر با ۷۵۰۰ لیتر) را در این مسیرها پمپاژ میكند.

۱۱-مقدار بزاق

شما مایل به شنا در آب بزاق دهانتان نیستید ،اما جالب است بدانید كه هر شخص به طور میانگین در طول زندگی اش نزدیك به ۲۴ هزار لیتر بزاق تولید میكند . این مقدار برای پركردن دو استخر شنا كافیست.

۱۲-صدای خر و پف

بعد از سن ۶۰ سالگی ، شصت درصد مردان و چهل درصد از خانوم ها شروع به خر و پف خواهند كرد.صدای خر و پف میتواند تا حد كركردن پیش برود. عموما ً صدای خر و پف ۶۰ دسیبل می باشد كه یعنی به بلندی صدای صحبت كردن معمولی اما این صدا میتواند تا ۸۰ دسیبل نیز پیش برود. ۸۰ دسیبل یعنی صدای یك دریل بادی كه در حال نفوذ به بتن است . صدای بالای ۸۵ دسیبل برای گوش انسان بسیار مضر میباشد و ممكن است باعث كری شود.

۱۳-رنگ و تراكم مو

هیچ میدانستید تراكم موی سر را از روی رنگ آن میشود تخمین زد؟ به طور میانگین هر انسان ۱۰۰ هزار پیاز مو روی سرش دارد . هركدام از این پیازهای مو در طول زندگی انسان قادر به تولید ۲۰ تار مو میباشند. افرادی كه موهای بلوند دارند از بیشترین میزان پیاز مو در مقایسه با دیگر رنگ ها سود میبرند، در نتیجه ایشان موهای پرپشت تری خواهند داشت. تعداد میانگین پیاز مو برای موهای بلوند ۱۴۶ هزار ، برای موهای مشكی ۱۱۰ هزار ، برای موهای قهوه ای ۱۰۰ هزار و در آخرین رده برای موهای قرمز ۸۶ هزار عدد میباشد .

۱۴-رشد ناخن ها

اگر ناخن های دست تان نسبت به ناخن پای شما خیلی زودتر رشد میكند این كاملا طبیعی است . ناخن هایی كه بیشتر در معرض استفاده قرار میگیرند زودتر رشد میكنند. ناخن انگشت های بلندتر و دستی كه با آن مینویسید بیشترین رشد را دارند. به طور میانگین ناخن ها در هر ماه به اندازه یك دهم اینچ رشد میكنند.

۱۵-وزن سر

جای تعجب ندارد كه سر نوزادان كمی برای بدن آنها سنگینی میكند.سر هنگام تولد یك چهارم طول بدن را تشكیل میدهد . زمان بزرگسالی این طول به یك هشتم از درازای كلی بدن تقلیل می یابد.

۱۶-نیاز به خواب

شاید بعضی اوقات بگویید كه دارم از شدت خواب میمیرم ، اما به معنای كلمه منطوری نداشته اید . شما بدون خوردن غذا تا هفته ها زنده میمانید ، اما بعد از ۱۱ روز نخوابیدن ، برای همیشه به خواب خواهید رفت.




مـــوضـوع : اطلاعات عمومی
*** :
به این مطلب رای دهید
نویسنده : فرشاد
تاریخ : 1390/5/20
نظر سنجی
درباره ما
پشتیبانی
صفحات
آرشیو مطالب
ســایغاج
امكانات جانبی